اصفهان، کیلومتر10 اتوبان فرودگاه، خیابان آفاق

اسکای لایت چیست؟

اسکای لایت چیست؟

Table of Contents

سیستم سقف شیشه‌ای یا اسکای ‌لایت

اسکای ‌لایت یا سقف شیشه‌ای، سازه‌ای نورگذر است که در سقف ساختمان ‌ها به جای مصالح رایج اجرا شده و ضمن تامین زیبایی ساختمان، امکان بهره‌ مندی هر چه بیشتر بخش ‌های مرکزی ساختمان را از نور طبیعی فراهم می‌کند.اسکای لایت سقفی است که با استفاده از باز کردن بخشی از سقف و تبدیل آن به سقف شیشه ای و یا پلی کربنات به وجود می آید.سازه اسکای ‌لایت باید خود ایستا بوده و با ضریب اطمینان مناسبی قادر به مقاومت در برابر بارهای باد، برف، زلزله و بارهای حرارتی باشد.علاوه بر پایداری در برابر بارهای وارده، لازم است که اسکای‌لایت عملکرد حرارتی و صوتی مناسبی نیز داشته باشد.

 

 سیستم اسکای لایت در نمای ساختمان

با کمک این سیستم جدید نمای ساختمان، می توان به شکلی طبیعی و مفید از نور خورشید بهره مند شد و از مزایای آن استفاده نمود.اجرای سیستم اسکای لایت در نمای ساختمان موجب می گردد که تا حد زیادی نور داخل ساختمان تأمین گردد و از هدررفت انرژی جلوگیری شود.

کاربردهای سقف اسکای لایت

اسکای لایت عنصری مدرن و زیبا در ساختمان های امروزه است که می تواند مناظر زیبا و متفاوتی را به وجود بیاورد، از طرفی نور وارد شده به ساختمان از طریق سقف شیشه ای از ویژگی های خاص این خلاقیت و ساختار زیبای ساختمانی است . سقف شیشه ای به دلیل زیبایی و جذابیت بی حد و اندازه خود جایگاه مهمی در صنعت ساختمان سازی و معماری سبک مدرن پیدا کرده است. اجرای اسکای لایت به راحتی در تمامی مکان­ ها شدنی است و بسته به سلیقه و شرایط، بهترین فرم و نوع انتخاب می شود. به عنوان مثال در ساختمان های تجاری، مسکونی، خانه های مسکونی و ادارات، فروشگاه های بزرگ و غیره شاهد استفاده از این نوع نورگیرهای سقفی هستیم.

انواع اسکای لایت

تک شیشه

گنبدی قطعه‌ای و شعاعی

پلی‌گون قطعه‌ای و شعاعی

خط الراسی با انتهای باز یا شیشه‌ای

دو شیبه دارای خط الراس

ساختار پیرامونی

مزیت ها و معایب سقف شیشه ای اسکای لایت چیست؟

مزایا:

 

دسترسی به سقف: در برخی خانه ها، صاحبان خانه از این نورگیرهای سقفی برای دسترسی به پشت بام هم استفاده می کنند ولی یقینا با این هدف آن را نصب نمی کنند.

کمک به تهویه هوا: نوع ماژولار یا غیر ثابت سقف اسکای لایت را می توانید باز و بسته کرده و از این طریق اجازه ورود و خروج هوا را بدهید و از این طریق در انرژی مصرفی سیستم تهویه صرفه جویی می گردد.

افزایش ارزش ملک: نورگیر سقفی از جمله قابلیت هایی است که به دلیل زیبایی بیش از حد خود سبب افزایش ملک شما نیز خواهد شد.

و …..

 

معایب:

 

سرمایه گذاری در تجهیزاتی که مقاومت بسیار زیادی ندارند.ن

صب سقف شیشه ای نیز چندان راحت نیست و نیاز به نصاب های حرفه ای دارد.

هزینه های تعمیر و نگهداری نصب اشتباه زیاد است.

تمیز کردن آنها راحت نیست.

5/5