اصفهان، کیلومتر10 اتوبان فرودگاه، خیابان آفاق

درب و پنجره لولایی

درب و پنجره لولایی

درب و پنجره دوجداره UPVC لولایی چیست؟

درب و پنجره دوجداره UPVC لولایی (hinged doors & windows) از یک یا دو طرف دارای لولا می باشند و معمولا به سمت داخل باز می شوند. این درب و پنجره های UPVC با انواع یراق آلات و شیشه ها نظیر سکوریت، رفلکس، لمینت و غیره ساخته شده و به فروش می رسند. درب و پنجره دوجداره لولایی یکی از رایج‌ ترین و متنوع‌ ترین سیستم‌ های موجود در صنعت درب و پنجره سازی است. این نوع پنجره‌ ها امکان باز شدن در جهات مختلف چپ، راست، بالا، پایین، داخل و یا خارج را دارند که در صورت بازشو به خارج، فضای کمتری را اشغال خواهند کرد.

کاربرد درب و پنجره دوجداره UPVC لولایی

_ ساختمان های اداری تجاری نظیر برج ها یا ساختمان هایی با طراحی های منحصر به فرد

_ راه پله ها، سرویس های بهداشتی، مکان های نیاز به تهویه مناسب که هوای آنجا گرفته است.

_ ساختمان های مسکونی نظیر آپارتمان، برج و ویلا یا باغ

_ پاسیو، گلخانه، آلاچیق های شیشه ای و غیره

_ ساختمان های اداری تجاری نظیر برج ها یا ساختمان هایی با طراحی های منحصر به فرد

_ راه پله ها، سرویس های بهداشتی، مکان های نیاز به تهویه مناسب که هوای آنجا گرفته است.

پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟

یکی از مهم ترین بخش های طراحی نمای ساختمان انتخاب پنجره دو جداره است که دریچه های ساختمان به دنیای خیابان را زیبا جلوه دهد. پنجره دو جداره نه تنها باید از نمای خیابان طراحی چشمگیری داشته باشد بلکه در داخل خانه نیز به سبک دیزاین منزل بخورد. اینجا به انواع مدل پنجره دو جداره بر می خوریم که واقعا هم متنوع اند. از ظاهر پروفیل آنها که بگذریم یکی از بزرگترین تفاوت های انواع پنجره upvc مدل باز شدن آنهاست.

نکات مهم در تولید درب و پنجره

حتما در تولید پنجره دوجداره از پروفیلی استفاده شود که استاندارد RAL آلمان را داشته باشد در غیر اینصورت دچار افت می گردد، در داخل پروفیل های upvc از گالوانیزه به ضخامت 1/5 میلی متر و بصورت یکپارچه استفاده شود، مخصوصا در نقاط نصب و پیچ لولاهاپنچ نصب لولا حتما باید در دوجدار گالوانیزه ۱/۵ میلی متری نفوذ کرده باشد در غیر اینصورت با گشاد شدن محل پیچ لنگه بازشو از رگلاژ در آمده و بازشو خود را به اصطلاح می اندازد.

مزایا و معایب بین پنجره های کشویی و لولایی

مزایا:

 

عملکرد و باز شدن پنجره‌ها آسان است و این امر به معنای خرابی مکانیکی کمتر است.

پنجره های کشویی گزینه ای کم هزینه تر از پنجره های لولایی هستند.

پنجره های کشویی نیز به سمت بیرون باز نمی شوند، به این معنی که خطر ایمنی بالقوه کمتری برای رهگذران وجود دارد.

 

معایب:

 

گرد و غبار، کثیفی، کثیفی، آب حشرات، حشرات کوچک، زباله های دیوار و گرده های جمع شده در مسیرها اغلب اصطکاک را افزایش می دهند و می توانند باعث شوند که پنجره های شما سخت حرکت کنند. تا حدودی نگهداری آنها کمی سخت است.

5/5