اصفهان، کیلومتر10 اتوبان فرودگاه، خیابان آفاق

شیشه های سکوریت

شیشه های سکوریت

فهرست

شیشه سکوریت چیست؟

 

شیشه سکوریت یک نوع فرآیند می‌باشد که عملیات حرارتی و گرمایی روی شیشه در کوره‌های مخصوص انجام می‌پذیرد. شیشه‌های خام بعد از تولید و آماده‌سازی به سایز مورد نظر برش می‌دهند.شیشه سکوریت دقیقا به چه معنی می باشد ؟شیشه سکوریت هفت برابر از شیشه های معمولی یا خام مقاوم تر است که در مواقع شکستگی به تکه های کوچک بی ضرر و ایمن تبدیل می شود .برای ایجاد ایمنی در ساختمان های شیشه ای نیاز به این نوع شیشه به شدت احساس می شود چرا که شیشه سکوریت بسیار مقاوم در برابر ضربه و آتش بوده و در همین راستا اصطلاح ایمن برای این شیشه انتخاب شده چرا که در مقابل زلزله ها و نیروهای وارده ایمن می باشد .این شیشه با اعمال فرایندی حرارتی بر شیشه معمولی تولید می گردد .

کاربرد شیشه سکوریت در صنعت ساختمان

 

از شیشه های سکوریت می توان در ساخت نمای خارجی ساختمان، مثل پوشش بالکن و آلاچیق استفاده کرد. شیشه های سکوریت به گونه ای ساخته می شوند که در مقابل باد شدید، حرارت بالا، سرمای زیاد و رطوبت بسیار مقاوم هستند.به منظور افزایش و حفظ ایمنی محیط مسکونی و تجاری، تمامی شیشه‌های بکار رفته در دربها یا پانلهای ثابت باید از نوع شیشه سکوریت استفاده گردد

شیشه سکوریت در جائیکه استحکام، مقاومت در مقابل حرارت و ایمنی مورد نظر باشد قابل استفاده می‌باشد.

کاربرد شیشه های سکوریت

 

شیشه سکوریت، شیشه ای است که جنس محکم و خوبی دارد، نمی شکند و در برابر حرارت مقاوم است، همچنین در مقابل ضربه های فیزیکی محکم و با دوام هستند.این نوع شیشه ها از امنیت بالای برخورد دار هستند و اهمیت زیادی دارد و بسیار مناسب تر از شیشه های دیگر هستند، البته به کارایی شیشه ها هم بستگی دارد.
شیشه سکوریت از پرکاربرد ترین نوع شیشه هست . شیشه های سکوریت و درب های شیشه ای مدل های متعددی دارند و در حال حاضر در دارای تنوع مدل زیادی می باشند.

انواع شیشه های سکوریت

 

شیشه سکوریت به 2 دسته اصلی تقسیم می‌شود:

1. شیشه سکوریت نشکن

2. شیشه سکوریت لمینیت

 

شیشه سکوریت حرارت دیده یا نشکن

 

شیشه سکوریت نشکن یا سخت را تا حدود 1200 درجه فارنهایت گرم می کنند و یکباره خنک می کنند. در این حالت، شیشه در برابر شکستگی قوی تر و مقاوم تر می شود. هنگامی که شیشه نشکن آسیب ببیند، به جای اینکه به قسمت های شکسته شده با لبه تیز تبدیل شود، به صورت تکه های کوچک ریز خرد می شود.

 

 شیشه سکوریت چند لایه یا لمینت

 

شیشه سکوریت چند لایه در اصل شیشه ای با لایه ای از فیلم چسب رزینی در وسط است که سبب می شود از ریختن شیشه به صورت قطعات تیز جلوگیری کنند. هنگامی که شیشه چند لایه شکسته می شود، شیشه به فیلم می چسبند ، و الگوی شبکه عنکبوتی در شیشه ایجاد می شود.

موارد استفاده از شیشه های سکوریت 

 

نمای شیشه ای ساختمان ها

پارتیشن های اداری و تزیینی

استخر های شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای

درب های شیشه ای ساختمان

بالکن های شیشه ای

و…..

5/5