اصفهان، کیلومتر10 اتوبان فرودگاه، خیابان آفاق

معرفی پروفیل آلومینیومی

معرفی پروفیل آلومینیومی

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده درب و پنجره آلومینیومی 

_ پروفیل (Profile)

_ یراق آلات (Hardware)

_ شیشه (Glass)

_ لاستیک (Gasket)

_ گالوانیزه (مخصوص پروفیل UPVC)

_  متعلقات (Accessories)

 

در صنعت نما و همچنین درب و پنجره آلومینیومی، یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده درب و پنجره آلومینیومی ، پروفیل می باشد و همچنین نوع (جنس، برند، سیستم، رنگ و …) پروفیل را با توجه به نیاز کارگاه یا سازه و همچنین محاسبات فنی باید تعیین کرد

پروفیل آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم فلزی است براق، با خواص گوناگون که کاربرد آن روز به روز افزایش می‌یابد. یکی از این کاربردها که در زندگی روزمره هم با آن آشنایی داریم، پروفیل آلومینیوم است.فلز آلومینیوم با دارا بودن خواص منحصر به فرد، امروزه یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در تولید پروفیل به شمار می‌آید. پروفیل‌های آلومینیومی در بخش‌های مختلف از جمله ساختمان‌سازی از نمونه‌های فولادی سبقت گرفته و بخش عمده‌ای از بازار مصرفی را در اختیار دارند. همچنین نسبت به گستره خواص این محصول، می‌توان گفت که قیمت پروفیل آلومینیوم کاملا مناسب است. 

مشخصات پروفیل آلومینیومی

با دارا بودن خاصیت تبادل دمایی موجب کاهش مصرف و اتلاف انرژی می‌شود.

با دارا بودن رنگ روشن و سفید منظره خوبی به محیط می‌بخشد

انعطاف پذیر است.

نسبت تغییر شکل مطلوبی دارد.

چگالی آن نسبتا پایین است.

استحکام و مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد.

و ……

انواع پروفیل آلومینیوم

پروفیل‌های آلومینیومی در سه نوع ساده، ترمال بریک و چوبی آلومینیومی تولید می‌شوند. پنجره‌های آلومینیومی ساده نیز از دو نوع پروفیل با مقطع متفاوت ساخته می‌شوند: نوع کرونیت و نوع اس تی که دومی به دلیل کیفیت مطبوع و ویژگی‌های مناسب‌تر کاربرد بیش‌تری دارد.
از نظر مقایسه‌ای بین انواع پروفیل آلومینیوم درب و پنجره، پنجره‌های ساده اتلاف انرژی بسیار بالایی دارند ولی پنجره‌های ترمال بریک با دارا بودن عایق حرارتی، یعنی همان فضای موجود بین قسمت داخلی و خارجی که با تسمه‌ای از جنس پلی آمید پوشانده شده، این اتلاف را کاهش داده و کاملا بهینه هستند. این پنجره‌ها قابلیت تحمل گرما تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد و همچنین سرما تا منفی ۵۰ درجه سانتی‌گراد را دارا می‌باشند و همچنین زیبایی ظاهری آن‌ها قابل توجه است. نوع سوم یعنی پنجره‌های چوب آلومینیومی دو لایه‌اند، با این تفاوت که لایه داخلی از چوب ساخته شده و لایه بیرونی از آلومینیوم. این پنجره‌ها نیز با ترکیبی از چوب و فلز، ظاهر جذاب و زیبایی به محیط زندگی شما هدیه می‌دهند.

روش تولید پروفیل‌های آلومینیوم

روشی که برای ساخت پروفیل آلومینیوم به کار می‌رود، روش اکستروژن است. این روش نسبت به روش‌های دیگر، جدیدتر و بهتر است. ازاین‌ رو پروفیل آلومینیوم از کیفیت و عملکرد بالایی در صنایع مختلف برخوردار است. البته روش های ساخت پروفیل آلومینیوم نیز متفاوت است.

اهمیت پنجره در جلوگیری از اتلاف انرژی و پیشنهاد یک راهکار اساسی

اهمیت پنجره در جلوگیری از اتلاف انرژی و پیشنهاد یک راهکار اساسی

پنجره‌های دو جداره ترمال بریک آلومینیوم و مزایای آن

پنجره‌های دو جداره ترمال بریک آلومینیوم و مزایای آن

آشنایی با سیستم درب آکاردئونی

آشنایی با سیستم درب آکاردئونی

سیستم های سقف شیشه ای

سیستم های سقف شیشه ای

انواع سیستم های نمای Curtainwall

انواع سیستم های نمای Curtainwall

کاربرد توری پلیسه

کاربرد توری پلیسه

5/5